دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: قطعه سازان برای تولید خودروی ارزان قیمت و اقتصادی متناسب با مشخصات کیفی مد نظر خودروسازان آمادگی دارند.
به گزارش "تینا"، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در هفته جاری از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان قیمت خبر داد و گفت: تولید خودروی ارزان قیمت فقط مسأله ایران نبوده و مربوط به همه کشورهاست، زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و فقط برای دو میلیارد نفر مناسب است.
منوچهر منطقی با بیان این که خودروی ارزان قیمت در بهمن امسال رونمایی میشود، افزود: در جهان قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار است.
وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزان قیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرح شده است، اضافه کرد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس جمهوری و وزیر صمت نیز آمده، بهصورت جدی پیگیر آن هستیم.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودروی ارزان قیمت در قالب خودروی برقی و معمولی درحال پیگیری است، ادامه داد: به نظر میرسد خودروی ارزان قیمت در بهمن امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.
در همین زمینه، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور به خبرگزاری ایرنا گفت: تولید خودروی ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مفاد فرمان هشت بندی ابلاغی رئیس جمهوری است.
آرش محبی نژاد افزود: اکنون خودروسازان مشغول برنامه ریزی برای تولید چنین خودرویی هستند که ضمن داشتن کیفیت قابل قبول، همه آحاد مردم بتوانند آن را خریداری کنند.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ برنامههای مربوطه از سوی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت و همچنین خودروسازان، قطعه سازان آمادگی دارند تا خودروی یاد شده را با هر مشخصه کیفی که اعلام میشود، تولید کنند.
کمبود نقدینگی، بزرگ ترین چالش بخش تولید کشور
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در ادامه به افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون میزان مطالبات تعیین تکلیف نشده زنجیره تأمین خودروسازی به ۴۵ هزار میلیارد تومان و مطالبات معوق تعیین تکلیف نشده به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
محبی نژاد ادامه داد: با تورمی که برای امسال پیشبینی میشود، همچنین افزایش نرخ نهادههای داخلی، وارداتی و افزایش حقوق و دستمزد، در مجموع کمبود نقدینگی بزرگ ترین چالش بخش تولید کشور در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
طراحی منصفانه و هوشمند قرارداد بین قطعه ساز و خودروساز
وی تصریح کرد: در این شرایط، قراردادهای بین قطعه سازان و خودروسازان باید منصفانه و هوشمند باشد، بهطوری که با هر تغییر مثبت یا منفی پنج درصدی نرخ نهادههای تولید، بهصورت خودکار قیمتهای قطعه سازان اصلاح شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو بهعنوان یکی از بندهای هشت گانه فرمان رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: با درنظر گرفتن این میزان تیراژ و همچنین تورم انتظاری، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمبود سرمایه برای تحقق این برنامه وجود دارد.
محبی نژاد از تأمین نقدینگی، اصلاح قیمتها، تأمین مواد اولیه و تأمین ارز مورد نیاز بهعنوان پیش نیازهای اجرای فرمان هشت مادهای رئیس جمهوری یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان از چهار ماه به یک ماه، راهکار اصلی تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش ۵۰ درصدی تیراژ تولید خودرو در سال جاری است.
انتهای خبر
https://ti-na.ir/vdcjz.e8uuqe8ffs.htmlبه گزارش "تینا"، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در هفته جاری از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان قیمت خبر داد و گفت: تولید خودروی ارزان قیمت فقط مسأله ایران نبوده و مربوط به همه کشورهاست، زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و فقط برای دو میلیارد نفر مناسب است.
منوچهر منطقی با بیان این که خودروی ارزان قیمت در بهمن امسال رونمایی میشود، افزود: در جهان قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار است.
وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزان قیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرح شده است، اضافه کرد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس جمهوری و وزیر صمت نیز آمده، بهصورت جدی پیگیر آن هستیم.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودروی ارزان قیمت در قالب خودروی برقی و معمولی درحال پیگیری است، ادامه داد: به نظر میرسد خودروی ارزان قیمت در بهمن امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.
در همین زمینه، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور به خبرگزاری ایرنا گفت: تولید خودروی ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مفاد فرمان هشت بندی ابلاغی رئیس جمهوری است.
آرش محبی نژاد افزود: اکنون خودروسازان مشغول برنامه ریزی برای تولید چنین خودرویی هستند که ضمن داشتن کیفیت قابل قبول، همه آحاد مردم بتوانند آن را خریداری کنند.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ برنامههای مربوطه از سوی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت و همچنین خودروسازان، قطعه سازان آمادگی دارند تا خودروی یاد شده را با هر مشخصه کیفی که اعلام میشود، تولید کنند.
کمبود نقدینگی، بزرگ ترین چالش بخش تولید کشور
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در ادامه به افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون میزان مطالبات تعیین تکلیف نشده زنجیره تأمین خودروسازی به ۴۵ هزار میلیارد تومان و مطالبات معوق تعیین تکلیف نشده به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
محبی نژاد ادامه داد: با تورمی که برای امسال پیشبینی میشود، همچنین افزایش نرخ نهادههای داخلی، وارداتی و افزایش حقوق و دستمزد، در مجموع کمبود نقدینگی بزرگ ترین چالش بخش تولید کشور در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
طراحی منصفانه و هوشمند قرارداد بین قطعه ساز و خودروساز
وی تصریح کرد: در این شرایط، قراردادهای بین قطعه سازان و خودروسازان باید منصفانه و هوشمند باشد، بهطوری که با هر تغییر مثبت یا منفی پنج درصدی نرخ نهادههای تولید، بهصورت خودکار قیمتهای قطعه سازان اصلاح شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو بهعنوان یکی از بندهای هشت گانه فرمان رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: با درنظر گرفتن این میزان تیراژ و همچنین تورم انتظاری، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمبود سرمایه برای تحقق این برنامه وجود دارد.
محبی نژاد از تأمین نقدینگی، اصلاح قیمتها، تأمین مواد اولیه و تأمین ارز مورد نیاز بهعنوان پیش نیازهای اجرای فرمان هشت مادهای رئیس جمهوری یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان از چهار ماه به یک ماه، راهکار اصلی تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش ۵۰ درصدی تیراژ تولید خودرو در سال جاری است.
انتهای خبر
ti-na.ir/vdcjz.e8uuqe8ffs.html
منبع : خبرگزاری ایرنا