تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 61

دو سناریوی صنعت خودرو از دید معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت "با" و "بدون" برجام

منوچهر منطقی با حضور در رویداد "روایت صنعت تحول خودرو" با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروی آینده، به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.
دو سناریوی صنعت خودرو از دید معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت "با" و "بدون" برجام
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همه شرکای خارجی خودروسازی که در گذشته در کشورمان حضور داشته‌اند، برای حضور مجدد در بازار ایران درخواست‌هایی داشته‌ و حتی برخی از آن‌ها راهبرد کلی چند ساله نیز ارائه کرده‌اند.

به گزارش "تینا"، منوچهر منطقی با حضور در رویداد "روایت صنعت تحول خودرو" در جمع خبرنگاران، با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروی آینده، به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.

وی درخصوص وضعیت صنعت خودروی کشور "با" یا "بدون" برجام اظهار داشت: ایران از گذشته شرکایی در صنعت خودروسازی داشته که در حقیقت، فرهنگ صنعتی ما همان فرهنگ صنعتی شرکاء است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وقتی زیرساخت‌ها و فرهنگ صنعتی‌مان یکی است، نمی‌توانیم به‌راحتی آن‌ها را کنار بگذاریم.

منطقی اضافه کرد: اگر برجام به نتیجه برسد، مسیر توسعه صنعت خودروسازی کشورمان کوتاه‌ تر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این درحالی است که همه شرکایی که در گذشته در کشورمان حضور داشته‌اند، برای حضور مجدد در بازار کشورمان درخواست‌هایی داشته‌ و حتی برخی از آن‌ها راهبرد کلی چند ساله نیز ارائه کرده‌اند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح‌ کرد: توانمندی‌های ایجاد شده قبلی که حاصل همکاری‌های مشترک است را نمی‌توانیم کنار بگذاریم.

منطقی خاطرنشان‌ کرد: در صورت اجرایی شدن برجام، از کمک‌ها و همکاری‌های خارجی استفاده خواهیم کرد و در غیر این صورت، از توان و قابلیت شرکت‌های دانش‌ بنیان داخلی بهره خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم، چرا که این صنعت در دهه شصت به دلیل جنگ تحمیلی در عمل تعطیل بود و در واقع می‌توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که باید در مسیر هم افزایی پلتفرم‌ها تلاش کرد، گفت: هم‌ افزایی یعنی این‌که خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین داشته باشند.
https://ti-na.ir/vdcc8.qe22bqsaal.html
نام شما
آدرس ايميل شما