طي احكامي از سوي معاون صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور و دستيار ويژه، معاون مديركل و رئيس گروه فناوري و نوآوري دفتر صنايع خودروی اين وزارتخانه منصوب شدند.
طي احكامي از سوي معاون صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور و دستيار ويژه، معاون مديركل و رئيس گروه فناوري و نوآوري دفتر صنايع خودروی اين وزارتخانه منصوب شدند.
به گزارش "تینا"، منوچهر منطقي طي احكام جداگانهاي، اميد ساعي، ابوالفضل خلخالی و پويان احمدي زاده را به ترتيب به سمت مشاور و دستيار ويژهمعاون صنايع حمل و نقل، معاون مديركل و رئيس گروه فناوري و نوآوري دفتر صنايع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب كرد.
معاون صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين احکام انتصاب، نظر به شايستگي، تعهد و تجارب ارزنده اميد ساعي، وي را به سمت مشاور و دستيار ويژه خود و همچنين ابوالفضل خلخالی و پويان احمدي زاده را بنا به پيشنهاد مديركل دفتر صنايع خودرو، به سمت معاون مديركل و رئيس گروه فناوري و نوآوري دفتر صنايع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب كرد.
منطقي در حكم انتصاب اميد ساعي به سمت مشاور و دستيار ويژه معاون صنايع حمل و نقل آورده است: انتظار دارد با بهره گيري از تمامي ظرفيتهايموجود و همكاري مؤثر اركان مرتبط درون و برون سازماني، در انجام بايسته وظايف محوله، بهويژه همافزايي، توسعه ارتباطات اجتماعي و فراهم سازي زمينه مشاركت ذينفعان و تشكلهاي صنفي و تخصصي در نظام تصميم سازي حكمراني صنعتي، آسيب شناسي مسائل، مشكلات و موانع فضاي كسب و كار فعالان اقتصادي صنايع حمل و نقل اهتمام نماييد.
وي همچنين در احکام انتصاب ابوالفضل خلخالی و پويان احمدي زاده متذكر شده است: انتظار ميرود با اتكاء به پشتوانه علمي شما و با بهره گيري از ظرفيت نخبگان دانشگاهي كشور در مسير دانش بنيان شدن صنعت خودرو كوشا باشيد.
معاون صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پايان توفيق نامبردگان را از خداوند عليم حكيم و حضرت ولي عصر (روحي فداه) خواستار شده است.
اميد ساعي متولد سال 1356،دانش آموخته كارشناسي ارشد مديريت اجرايي و كارشناسي مهندسي كامپيوتر (نرم افزار) است و از سال 1397 تا كنون، مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران بوده است.
معاون توسعه مديريت و منابع و دبير هيأت مديره شركت شهركهاي صنعتي استان تهران، مدیر ارتباطات، تعالي سازماني و طرح و برنامه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات کاوه خودرو سایپا، مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت تولید رینگ سایپا، عضو هیأت مدیره شرکت پرشيا فاوا گسترش، مشاور رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور رئيس هيأت عامل صندوق بيمه حوادث طبيعي ساختمان، مشاور رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت سهامي بيمه ايران، رئیس گروه مطالعات و پیگیری طرحها و لوایح معاونت هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و استانها و دبير ستادهاي معین بخش صنعت و معدن و پیگیری مصوبات سفرهای استانی وزارت صنايع و معادن، از جمله سوابق اجرايي وي ميباشد.
همچنين ابوالفضل خلخالی متولد سال 1360 و دانش آموخته دکترا وکارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردیو کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات است.
وي كه هم اينك عضو هیأت علمی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو و مدیر مرکز شبیه سازی و طراحی بهینه خودروي دانشگاه علم و صنعت ایران است، از تجربيات متعددي در مسئولیتهای مدیریتی و مشاورهاي در دانشگاهها و صنعت خودروی کشور برخوردار است.
همکاری در زمینه پلتفرم خودرو، شبیه سازی مهندسی، داخلی سازی قطعات، آزمونهای استاندارد و سایر حوزههای مرتبط با مهندسی خودرو، از جمله مدير پروژه پلتفرم ملي تعاون، قائم مقام مجری طرح، دبیر کمیتههای راهبری و اجرایی و مدیر مهندسی و یکپارچه سازی طراحی در طرح کلان پلتفرم ملی دانشگاه علم و صنعت ایران، از جمله سوابق اجرايي خلخالي در پروژههاي صنعت خودروي كشور است.
تألیف 6 جلد کتاب كاربردي، از جمله كتاب "مبانی طراحی و تحلیل سازه و بدنه خودرو" و چاپ 77 مقاله علمي و تخصصی در مجلات معتبر بینالمللی و کنفرانسهای داخلي و خارجي، از سوابق علمي و پژوهشي معاون جديد مديركل دفتر صنايع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
پویان احمدی زاده نيز متولد سال 1364 و دانش آموخته دکترای مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
وی كه داراي سوابق همکاري در شرکتهای خودروسازی زامیاد و رنوپارس است، از سال 1395 بهعنوان مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه توسعه خودروهای الکتریکی بناشریف در حوزه طراحی، توسعه و ساخت وسایل نقلیه برقی سبک فعال بوده است.
حوزه تحقیقاتی احمدی زاده در زمینه خودروهای هوشمند، برقی و هیبریدی بوده و سالها بهعنوان پژوهشگردر پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده مکانیک دانشگاه ميشيگان آمریکا سابقه فعالیت داشته است.
شايان ذكر است، از نيمه اسفند سال گذشته و پس از انتصاب منوچهر منطقي بهعنوان معاون صنايع حمل و نقل و عبدالله توكلي لاهيجاني در مسئوليت مديركل دفتر صنايع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، راهبردهاي تحول صنعت خودرو در حوزههاي ارتقاء فناوري و نوآوري در طراحي و ساخت خودرو، اصلاح ساختار مالي و سهامداري شركتهاي خودروسازي، ارتقاء توانمندي و همافزايي خودروسازان و تأمين كنندگان، اصلاح ساختار زنجيره ارزش و ارتقاء جايگاه ايران در زنجيره ارزش بينالمللي صنعت خودرو در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.
ترسیمنقشه راه توسعه بن سازه (پلتفرم)های کلیدی و آغاز حرکت به سمت دانش بنیان شدن صنعت خودرو، تثبیت جریان تولیدپساز سه سال و افزایش چهاربرابری تولید خودروی کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعريف بن سازه، اتمام طراحي مفهومي و ساخت پيش نمونه (پروتوتايپ) براي ارزيابي فني اوليه خودروي اقتصادي، توقف توليد 3 خودروي قديمي و توليد 3 خودروي جديد با كيفيت مطلوب، ساخت و نصب قواي محركه اتوبوس برقي با همكاري 10 شركت دانش بنيان و تمهيد مقدمات انعقاد قرارداد توليد 200 دستگاه با حمايت وزارت كشور، طراحي و توسعه خودروي برقي اقتصادي بر اساس بن سازههاي داخلي خودروسازان، توسعه فناوري اجزاء كليدي خودروهاي متصل و خودران با محوريت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و دانشگاه صنعتي شريف و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري،بخشي از اقدامات اصلاحي و اجرايي معاونت صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت متناظر با فرامين 8 مادهاي رئيس جمهور در طي چهار ماه گذشته است.
همچنين در اين مدت،معاونت صنايع حمل و نقل، برنامهريزي و پيگيريهايي را در راستاي كاهش محسوس تعداد خودروهاي ناقص شركتهاي خودروسازي، تدوين پيشنهاد واردات خودرو به مثابه ابزار سياستگذاري براي توسعه فناوريهاي جديد، گسترش صادرات، جذب سرمايه گذاري، نوسازي حمل و نقل عمومي و زمينه سازي براي توليد خودروهاي اقتصادي در كشور، تدوين برنامه صادرات شركتهاي خودروسازي، شفاف سازی جریان عرضه با ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و ارائه طرحهای فروش خارج از قرعه کشی و فروش فوری خودروسازان پس از سه سال متوالی و پيگيري اخذ مصوبه شوراي اقتصاد به منظور استفاده از تسهيلات قانون رفع موانع توليد براي خروج خودروهاي فرسوده تجاري صورت داده است.
برنامهریزی برای تکمیل زیرساختهای آزمونهای استانداردهای ۸۵ گانه اجباری، ارتقاء سطح کیفیت قطعه سازان و رفع مغایرتهای کیفی برخی قطعات، درج قیمت تمام شده کارخانه روی قطعات یدکی باکیفیت توسط شرکت اصلی يا نمایندگی اصلی، مبارزه با قاچاق قطعات یدکی، تعریف پروژههای بهبود کیفی در هریک از خودروسازان داخلی، ممانعت خودروسازان از ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید تا زمان ارتقاء کیفیت به استانداردهای خودروساز، ابلاغ افزایش گارانتی 3 سال يا پیمایش 6۰هزار کیلومتر به شركتهاي خودروسازيو اصلاح ساختار واگذاریسهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا به بخش غیردولتی، از ديگر اقدامات معاونت صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه نخست سال جاري بوده است.
همچنين 7 کارگروه تخصصي در زمینههای مختلف متشکل از نخبگان صنعتی و دانشگاهیتحت نظارت شورای راهبری تحول صنعت خودرودر معاونت صنايع حمل و نقلوزارت صنعت، معدن و تجارت تشكيل شده است كه برنامههای تحولی اين صنعترا بهطور پيوسته مورد پايش و تحليل قرار ميدهد.