منوچهر منطقی در آیین رونمایی از "پیکاپ کارون"، جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادرا پلاس دوگانه سوز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخصوص وانتهای سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد یکی از زیرمجموعههای گروه سایپا بهعنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرحهای مختلف را دارد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: شرکت زامیاد بهعنوان یک مجموعه تخصصی، توان تولید انواع وانت در طرحهای مختلف را دارد.
به گزارش "تینا"، منوچهر منطقی در آیین رونمایی از "پیکاپ کارون"، جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادرا پلاس دوگانه سوز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخصوص وانتهای سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد یکی از زیرمجموعههای گروه سایپا بهعنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرحهای مختلف را دارد.
وی با اشاره به اینکه "کارون" تیراژ تولید مناسب و قیمت اقتصادی نسبت به خودروهای مشابه خود خواهد داشت، افزود: یکی از مباحث مهمی که در دولت دنبال میشود، تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب است که گروه سایپا و زامیاد این موضوع را بهخوبی دنبال کرده و با تولید محصولات جدید در حوزه خودروهای سواری و کار در راستای سیاستهای دولت گامهای مناسبی را برداشته و ادامه خواهد داد.
حذف قرعه کشی دو محصول گروه سایپا
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه کرد: خوشبختانه باید این خبر را بدهم که دو خودروی "کوییک" و "کوییک آر" گروه سایپا در دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از روند قرعه کشی خارج شده و امیدوارم تا دو دوره بعدی خودروهای تمامی خودروسازان از قرعه کشی خارج شوند.
منطقی ادامه داد: اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که میتواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.
وی درخصوص تولید خودروهای اقتصادی یادآور شد: سایپا از قدیم در بازار خودروهای اقتصادی با تولید پراید در زمان خودش نقش اول را به عهده داشته و در آینده نزدیک، سایپا محصول جدید خودش را عرضه خواهد کرد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: لازم است که خودروهای قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرمهای قدیمی نمیتوان استانداردها و آپشنهای مورد نظر را نصب کرد و انتظار میرود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند.
برگشت خودروی ال ۹۰ با قوای محرکه جدید
منطقی از بازگشت خودروی ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد و گفت: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و بهروز است، خودرویی که در کشور روی آن سرمایه گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد و اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی مانده را اضافه کنیم، میتوان دوباره خودروی ال ۹۰ کیفی و بهروز که همه مردم از آن راضی بودند، تولید کرد.
وی افزود: یکی از برنامههای ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بدون استفاده این محصول با همکاریهای بینالمللی است تا یک محصول بهروز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی باشند، عرضه کنیم.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه کرد: در تلاشیم نمونههای اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه اندازی خواهد شد. در این خصوص روسها گزینههای خوبی برای قوای محرکه ال ۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینههای داخلی نیز مطرح است.
منطقی ادامه داد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.
خودروی ناقص در کف پارکینگ سایپا به صفر رسید/ تیبا آخر تیر از خط تولید خارج میشود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در جریان این بازدید با اشاره به تولید خودروهای کامل در این گروه خودروسازی گفت: با تلاش همه همکاران در گروه، تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگهای سایپا به صفر رسیده است.
محمدعلی تیموری افزود: خودروی تیبا صندوق دار از مدار تولید خارج شده است و تیبا ۲ تا آخر ماه جاری از خط تولید خارج میشود.
وی اضافه کرد: خودروی همه افرادی که ثبت نام کرده بودند، آماده است و با همکاری خوب و استقرار کارشناسان سازمان ملی استاندارد در سایپا، تستهای مربوط به خودروها درحال انجام شدن است که پس از تأیید آنان خودروها آماده تجاری شدن و عرضه به مشتریان میشود.
دو مدل چانگان در راه سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به توقف CKD کاری و SKD کاری در سایپا در چند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به تبع آن خطوط مونتاژ و رنگ عملیات CKD کاری نیز خالی شده بود، اما اکنون تصمیم گرفتیم که این خطوط را مجدد فعال کنیم.
تیموری خاطرنشان کرد: در گام نخست دو مدل ۲۰۲۲ خودروی چانگان وارد این خطوط خواهد شد که اکنون در مراحل تست و اخذ تأییدیه است، اما هنوز قیمت آنها مشخص نیست.
وی همچنین درخصوص تولید خودروهای اقتصادی در این گروه اظهار داشت: به این منظور چند مدل خودرو از جمله اطلس، سهند و آریا عرضه خواهد شد و همه خودروهای یاد شده همچنین خودروهای تجاری جدید سایپا استانداردهای ۸۵گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس خواهند کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تداوم عرضه دو مدل ساینا با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی و موتور گاز سوز خبر داد و افزود: تولید این خودرو که برای اقشار با درآمد کمتر ساخته شده، ادامه خواهد یافت.
در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: خودروی "کارون" روی پلتفرم نیسان ساخته شده و از سیستم تعلیق، شاسی و موتور محرکه بهبود یافته برخوردار است، ضمن اینکه ۶۰ درصد آن داخلی سازی شده است.
سید محسن مرتضوی افزود: اصلاحاتی در شاسی محصول نیسان و همچنین سیستم تعلیق آن ایجاد شده و نرم تر شده است. همچنین مانور پذیری و فرمان پذیری آن بهبود یافته است. برای این خودرو تا شش ماه آینده بهبودهایی خواهیم داشت و با همین مشخصهها میتواند تا پایان سال وارد بازار شود.
وی درباره قیمت این محصول نیز اضافه کرد: هرچند بازار مشخص کننده نهایی قیمتهاست، اما مطمئناً نسبت به قیمت سایر رقبا در بازار مناسب خواهد بود؛ چرا که کارون، خودروی کار است و برای کسب درآمد تولید خواهد شد، لذا از قیمت مناسبی برخوردار خواهد بود.

انتهای خبر